Rezultati natječaja za dizajnera

Obzirom da novi Infinum site se više ne bavi lokalnim temama, a ovaj tekst je podignuo dosta veliku prašinu, odlučio sam ga sačuvati ovdje za buduće naraštaje.

Ovaj tekst je uslijedilo puno raznoraznih negativnih komentara koji su eskalirali gotovo do osobne razine ("sigurno ti je stric kupio firmu", "tko je ovaj balavac da nas uči nešto o dizajnu" i slično).

Tekst je također doživio i puno pozitivnih komentara na domaćoj sceni od poslodavaca koji se susreću s ovakvim i sličnim problemima kad zapošljavaju nekoga.

Završio je natječaj za radno mjesto dizajnera. Prije svega htio bih zahvaliti svima na prijavama i radovima koje su poslali.

Ovoga nam je puta to bio posebno zanimljiv izazov jer smo tražili od ljudi da riješe određeni zadatak (dakle nešto konkretno naprave) kako bi se kvalificirali za posao.

S obzirom na to da mislim kako je ljudima korisno da dobiju povratne informacije o svojem radu malo ću komentirati natječaj, prijave i radove.

Koga smo tražili?

Tražili smo osobu za poziciju grafičkog (mobile) designera. S obzirom na relativno nerazvijeno tržište mobile designa u Hrvatskoj, nismo očekivali osobe s hrpom iskustva u mobile designu (iako je bilo i nekoliko takvih ljudi), ali dobili smo dosta ljudi s iskustvom u web designu.

Osim tehničkih kompetencija, tražili smo nekoga s kim mislimo da možemo ugodno surađivati te za koga smatramo da će voljeti raditi taj posao.

Kakve su bile prijave?

Ukupno smo imali oko 170 prijava. Osobe koje nisu poslale rješenje zadatka nismo uopće razmatrali. Natječaj za posao smo objavili:

Primijetio sam par tipova ljudi koji su se prijavljivali za posao dizajnera pa je možda interesantno to komentirati.

Print/product designer

Osobe koje se bave klasičnim print dizajnom, dakle oglasi, brošure, jumbo plakati, nešto product dizajna (ambalaže i slično).

Old school designeri

Slično kao prethodna kategorija, ali se valjda toliko dugo bave tim poslom da nisu uopće u tijeku sa suvremenim dizajnom. 

Web developeri

Osobe koje su se bavile developmentom, pa su silom prilika krenuli u dizajn vode.

Općenito, kad smo zapošljavali dizajnera, bilo nam je teško iskomunicirati da ne tražimo nekoga tko će programirati, nego tko će se baviti vizualnim aspektom posla, eventualno nešto poslajsati s vremena na vrijeme.

Web dizajneri

Osobe koje su se bavile grafičkim dizajnom, pokazale su se dosta kompetentnim za ovaj posao.

Mobile dizajneri

Iako u manjini, bilo je par osoba s postojećim iskustvom u dizajnu mobilnih aplikacija.

Ilustratori

Osobe koje su posebno nadarene za ilustriranje, od formalnog obrazovanja najčešće su pohađali Akademiju. Praksa je pokazala da im talenti obično leže u ilustraciji, kreiranju logotipa i sličnom, a možda manje u samom aspektu web/grafičkog dizajna.

Kakvi su bili radovi?

Zbilja sam pregledao svih 170 radova, i oni su mi poslužili kao temeljni kriterij pozivam li nekoga na daljnji razgovor. To znači da ako ste među onih 15-20 ljudi koje smo pozvali na intervju - kvalitetno ste riješili zadatak. Evo i par savjeta vezano uz radove:

Proučite moderne tehnike dizajna

Ne možete dizajnirati stvari kao da je 2001., a kamoli 1991. Ovdje pričam o prevelikom korištenju drop shadowa, bevela, embossa, ružnih ferlaufova i općenito kičastom i nečitljivom dizajnu koji nije u skladu s onim što se danas očekuje od modernih web/mobile proizvoda.

Proučite mobile design

To znači uglavnom design patterne i user interface paradigme. Appleov Human Interface guidelines je vjerojatno prvo štivo, ali ima puno literature na tu temu na internetu. Followajte dobre designere na twitteru i gledajte što oni rade. Dribble je isto dobar izvor inspiracije.

Proučite popularne aplikacije

Kako funkcioniraju, kako izgledaju, slijede li postojeće UI paradigme ili stvaraju nove.

Mobile design nije web/print design

To znači da možete puno manju količinu sadržaja postaviti na ekran, bez obzira na ekstremno veliku rezoluciju koju recimo ima iPhone retina screen. Dobar dio poslanih radova postane potpuno nečitljiv ili neupotrebljiv kad se stavi na mobilni uređaj.

Shvatite brief

Dosta ljudi riješilo je zadatak kao da rade mobilnu igru s Karting tematikom, a ne aplikaciju za poslovni objekt - "Karting Centar Karlovac. Briefovi (u bilo kojim obliku) osnovni su dio ovog posla, i vrlo je bitno da ih naučite razumijevati.

Prijavljivanje na posao

Par savjeta vezano uz proces prijavljivanja na posao (bilo gdje, ne samo kod nas) koje moram napisati nakon čitanja ovoliko prijava:

  • Nemojte me zvati na telefon i pitati trebate li poslati file u otvorenom formatu i zašto baš to trebate. Ostavlja dojam vas kao neozbiljnog jer niste se ni prijavili za posao, a već ste nešto sumnjičavi. Ako je već potrebno objašnjavati - tražili smo otvoreni format da vidimo koliko je dizajner uredan i kako slaže elemente u layere.
  • Nemojte slati velike fajlove u mailu - često ne prođu takvi mailovi
  • Nemojte slati fajlove na nekakvom bezveznom file sharing servisu. Pa onda moram kopati za download button između hrpe buttona koji mi žele uvaliti neki spyware ili virus. Koristite Dropbox(koji bi inače trebali koristiti), besplatan je do dovoljne količine GB te ima mogućnost slanja public linkova
  • Naučite razliku između briefa i designa/odgovora na brief.Doslovno je nekoliko ljudi poslalo rezultat natječaja koji su nazivali Briefom. Ukratko - Brief je ono što mi damo vama - Design brief. Vi nama dajete odgovor na Brief.
  • Gotovo svaki drugi dizajner koji nam se prijavio je nepismen.Pod time mislim na apsolutno sve - gramatiku, pravopis, tipfelere (u dizajnu, u prijavama, u portfoliu, itd.). Ne ostavlja odličan dojam
  • Nemojte pisati žalopojke kako vas nitko neće, kako vam je teško u životu, kako vas nitko neće zaposliti, kako je ovo loša država, kako nemate sreće itd., a pritome recimo uopće ne riješite zadatak koji je bio preduvjet za natječaj (da, ima i takvih)
  • Biti ću iskren - pismo preporuke od bivšeg poslodavca mi ne znači puno (možda drugim tvrtkama znači, ne ulazim u to). Ako poznajem vašeg poslodavca i vjerujem mu, nazvat ću ga osobno na mobitel da vidim što kaže za vas. S obzirom na to da znam da se uglavnom te preporuke pišu svima - ako ne poznajem dotičnog poslodavca, mogao vam je i Ivo Josipović napisati pismo preporuke.
  • Ako ste studirali 8-9 godina (dakle 2x dulje nego je standardni studij), obavezno u CV-u objasnite zašto vam je studij tako dugo trajao. Možda samo ja na to tako gledam, ali meni to općenito ostavlja negativan dojam ako vam je studij trajao dvostruko više nego što bi trebao. Ako ste recimo radili nešto za vrijeme studija, obavezno to navedite tamo čisto da to opravdate.
  • Probajte zapamtiti ime firme gdje se prijavljujete. Dakle nije Infinitum ili Infinium. Isto kao što ćete se truditi da zapamtite ime djevojci na prvom spoju te ako se zove Mirjana nećete ju nazvati Marijana, slična je situacija i ovdje.
  • Uvrstite sve svoje kvalitetne radove u portfolio. Dobar dio ljudi zbog određenog razloga (neorganiziranost ili ne znam ni ja što) ne uvrsti sve svoje radove, pa ih naknadno otkrijemo nekako i čudimo se zašto to nisu stavili u portfolio.

Pohvale

Par pohvala ljudima:

  • svaka čast ljudima koji su napravili promotivni video uz prijavu
  • svaka čast ljudima koji su napravili konceptualni PDF gdje su detaljnije objasnili svoju viziju aplikacije
  • svaka čast ljudima koji su pohvatali mobile design iako im je ovo prvi mobile design projekt
  • svaka čast ljudima koji su bez dodatnih inputa pohvatali stil karting aplikacije, dakle koristili crvenu boju, racing elemente, ali opet decentno i da ne vrišti na sve strane

Koga smo zaposlili?

Nakon dosta mudrovanja, zaposlili smo Darka Škulja na poziciji grafičkog dizajnera. Također, kroz natječaj upoznali smo Ivana Bjelajca koji će kao student/praktikant dizajna doći raditi kod nas.

Kroz ovaj natječaj upoznali smo i Jelenu Stupar koja nas je impresionirala kvalitetom ilustracija te će ona raditi s nama na ilustracijama za neke projekte na kojima trenutno radimo.

Zaključak

Ima ljudi koji su za ovaj naš zadatak uložili 5 sati, ima ljudi koji su uložili 5 dana. Od 170 prijavljenih, samo par njih je dobilo posao, dok ostali nisu.

Gledajući pesimistično, moglo bi se reći da je to bačen trud, ali ja smatram da nije. Kad razmislim koliko sam stvari u životu radio besplatno, za svoju zabavu ili samo da nešto naučim, rekao bih da sam bio lud.

Ja to gledam da je ovim natječajem 170 ljudi dobilo neko radno iskustvo dizajniranja mobilne aplikacije, dobilo je znanje koje su možda trebali steći sami ili na faksu, dobili su materijal koji mogu staviti u svoj CV (sva prava na radove ostaju kandidatima) i možda su se zainteresirali za novo područje rada.